Ny superkärra för supersommaren!

Nu är sommaren verkligen här!!!
Glad midsommar önskar lantiscyklisterna!IMG_6431Och lagom till sommaren har vi införskaffat ett nytt tillskott i cykel-kärre-flottan! Det är en cykelkärra med endast ett hjul. Anledningen till att vi behövde en ny cykelkärra (behöver man en anledning?) var att jag är sugen på att ta mig en liten längre solotur på cykel nu i sommar, och efter lite inventering av cykelflottan så stod det klart. Jag har ingen ”vanlig” cykel längre. Det är bara elcyklar, tandem, lådcykel och racern. Och att ta elcykel på längre solotur känns lite omständligt med batteriladdning och sånt. Så det är min kära racer som gäller om jag ska cykla själv. Ska man cykla längre vill man ju ha lite packning och då fick det bli ny kärra. Jag inbillar mig att denna nya kärra kommer att gå fortare och lättare eftersom att den bara har ett hjul = mindre friktion. IMG_6469Jag och kärran hade vår premiärtur igårkväll och det gick över förväntan. Visst kommer jag inte upp i samma hastigheter som utan kärran (nu var den dessutom olastad) men det var inte så mycket tyngre. Jag kunde ju fortfarande köra ifrån Jon som körde den elassisterade lådcykeln med lätthet och jag tog mig upp för mördarbacken vi har precis här utanför huset utan större ansträngning. Med en känsla av ”Sverige, här kommer jag!” flög jag fram över landsvägarna med min nya lilla kärra som ständig följeslagare.

2 comments

  1. Fantastiskt! Vad avis jag blir. Det där är ju gjort för sjukt härliga äventyr. Ser fram emot att höra om långcyklingen sen och att se bilder på hur du packar cykeln. Ska du sätta på en pakethållare på racern då också för mer last eller räcker kärran tror du?
    // Sofia

Kommentera

