Torpön runt 2016

Nu har jag gjort det! Jag har kört mitt allra första cykellopp och det här är historien kring detta spektakel:

Ett av mina intressen är ju att snacka i radion och nu var det dags att gifta ihop detta radiointresse med mitt cykelintresse. Jag skulle vara cyklande reporter för HitzFM 97,8 Sommenbygd och sända direkt under loppet samtidigt som jag själv cyklade detsamma. Allt kändes toppen, dock lite stressigt eftersom jag bara har 7 timmar på mig att cykla dessa 12,4 mil och dessutom försöka göra lite vettiga radioinlägg längs vägen. Jag cyklar ju inte så jättesnabbt, men jag tänkte att jag borde hinna i mål precis innan repet skulle dras. Loppet skulle gå på lördagen. På torsdag kväll börjar jag må dåligt. På fredag morgon vid fyra tiden kan jag inte längre blunda för att magsjukan som härjat i familjen senaste veckan nu även har tagit min kropp i besittning. Jag var däckad, totalt! Vid tretiden på eftermiddagen hade jag fortfarande inte lämnat sängen (förutom för att panikspringa till toaletten) men min blick var inte lika dimmig. Skulle jag ställa in? En vettig människa hade ju gjort det. Jag bytte istället lopp. Istället för Sommen runt på 12,4 mil valde jag Torpön runt på 7,5 mil. Detta var kanske världens sämsta uppladdning. MAN SKA INTE CYKLA LOPP MED MAGSJUKA I KROPPEN, GÖR INTE DET!!! När jag vaknade på lördag morgon kände jag bara: ”Neeejjj…” Jag gick upp, kräktes (eller ja, jag försökte men eftersom jag inte lyckats äta nått så fanns det ju inget att kräkas upp), postade på facebook att jag skulle cykla och snacka i radio, tänkte igen: ”Neeejjj…” packade ihop alla prylar och tog cykel ner på stan. Väl i sadeln kändes det mycket bättre. Illamåendet och huvudvärken var som bortblåst. Nu jävlar skulle jag ta mig runt! Loppet gick under omständigheterna jättebra. Det var superkul att cykla och snacka radio samtidigt. Jag kräktes bara en gång under loppet och jag tog mig runt på ca 5 timmar, men då var ca 1,5 timme av det paus och radiosnack. Torpön runt var ett  jättefint lopp och det var fantastiskt kul att se alla glada hejaklackar längs vägen. Jag kommer att köra loppet igen. Förhoppningsvis som cyklade radioreporter igen men verkligen inte med magsjuka!

DSC_5662
DSC_5666

DSC_5668

DSC_5670

DSC_5674

DSC_5675

DSC_5677

IMG_6148

3 comments

Kommentera

