4 träd, 2 barn och 1 cykel

Idag var det 20 % rabatt på fruktträd på vår lokala handelsträdgård. Klart man ska passa på! Eftersom min make jobbar natt nu så visste jag att jag skulle få baxa hem träden själv + våra två barn. Men som vi sagt tidigare. Har man bara tålamod, några spännremmar och ingen tidspress så får vi hem det mesta på cykeln. När solen började gå ner var det dags för mig att ta ekipaget hem. Det blev en del blickar från folk på stan, men konstigt vore väl annat? Det är inte varje dag man ser ett cykelekipage på ca 5 meter med fyra träd. Folk får gärna stirra. Det skulle jag också gjort. På hemvägen somnade båda barnen. Storebror Frej var så duktig med att ge sin lillasyster sin napp varje gång hon råkat spotta ut den. Det höll honom vaken en stund extra så att han hann se både haren och rådjuret vid vägkanten innan de båda föll i djupaste sömn. Jag måste erkänna att det var lite tungt i backarna. Det är ju uppför nästan hela vägen hem. Men fint var det att se alla korna lata i skymningen och att se barnen sakta somna helt trygga bland alla sina täcken i lådcykeln. Och stolt är jag att jag tog mig hem helt på egen hand med all vår packning idag, men båda barnen helt till freds och med våra fyra nya träd. Ikväll är jag och cykeln oslagbara!DSC_5608

Kommentera

