Tokcykeltränat!

Jag kan inte sluta skaka. Kanske låter det läskigt, men i det här fallet är det ganska gött. Jag har överträffat mig själv så totalt. Tidigare här på bloggen har jag skrivit lite om att jag har börjat träningscykla, att jag ska köra ett lopp i början av juni, köpt en racercykel och har en del ångest över hela den här grejen. Jag är i grund och botten en väldigt bekväm person. Men igår cyklade jag till mitt jobb och fick sen skjuts hem av en kollega. Idag cyklade jag hem efter jobbet. Har jag nämnt att mitt jobb ligger 63 kilometer bort? Det är så sjukt. Min kropp är som hög på träning. Jag är pigg, på gränsen till stirrig och skaket i händerna satt i hela förmiddagen idag. DSC_5554

DSC_5558

Igår gick det ganska enkelt. Det var superbra väder, jag var sååå peppad och allt var gött. Lite motvind på östgötaslätten, men annars toppenbra!DSC_5559

Idag var det motigare. Jag var trött i kroppen, både efter cyklandet igår men också efter en hel dags jobb. Efter 3,5 mil var jag övertygad om att jag skulle ge upp. Musiken i lurarna la av och jag satte mig vid vägkanten less, trött och uppgiven. Då hör jag fåglarna igen. Jag sitter ju mitt ute i skogen och ackompanjeras av koltrast, hackspett och alla andra bevingade vänner. Det ger mig kraft. Det är ju precis på såna här vägar jag älskar att cykla. Lagom kuperat, skog på båda sidorna strösslat med ödetorp och en och annan äng. Helt ensam, jag äger vägen och kan vara precis som jag vill, ingen ser. Alltid på utkik efter djur att glädjas av. Jag orkar lite till. DSC_5560

Efter bara nån kilometer kommer jag till en äng där jag möts av tre rådjur. Jag hinner knappt få upp kameran innan de springer in i skogen men de fick mig att känna att jag visst orkar ta mig hem. Så tack till bocken och de två hindarna och alla fåglarna strax utanför Mossebo. Ni räddade min dag och tog mig hela vägen hem.

Kommentera

