Det finns bara en möjlig väg!

Jag tog mod till mig och ringde in till radion, till Karlavagnen i P4, när de snackade om bilberoende. De tog med mig och vi snackade en stund om bilens alternativ och om hur det är att leva på landet utan bil. När jag nu sitter och lyssnar på alla andra som också ringer in och försvarar sitt bilåkande blir jag så trött och less! Kampen känns ibland så meningslös. Man får en hippie-stämpel och det val som jag har gjort blir liksom så märkligt för folk att de inte kan relatera och därför inte gör samma val som jag gjort. När jag skrev och beklagade mig för min make om att kampen kändes meningslös så svarade han: ”Kampen tar tid, men det finns ju bara en möjlig väg, och bilen är inte med på den vägen.” Vi är som gjorda för varandra. DSC_5966

One comment

Kommentera

