Utflykt i snön

Nu är vintervägarna här!
Nää, egentligen är jag inte entusiastisk. Vintervägarna är besvärliga även om de är väldigt vackra. IMG_4970I mitt yrke kan jag jobba en del hemifrån och det utnyttjar jag nu på vintern. Det blir inte onödiga turer när vägarna ser ut så som de gör nu. Det gäller att planera. Handla när man ändå ska ner på stan och kommunicera inom familjen så vi kan hjälpas åt ännu mer och samköra alla transporter.IMG_4980 Men idag blev det ändå utflykt. Jag och barnen åkte till den stora idrottsplatsen för att min grabb på snart tre år skulle få premiärtesta sina skills på skridskor på bandyplanen. Jag har fortfarande inte fått på dubbdäck på lådcykeln och det märktes i backarna. Bakhjulet slirade så i slutet av de brantaste backarna var det till att putta upp cykeln. Men eftersom jag själv hade broddar på skorna var det inga problem. Att man väljer att inte åka bil på vintern betyder inte att man måste stanna hemma jämnt, det betyder bara lite mer planering. Men den här veckan ska dubbdäcken på!IMG_4976

Kommentera

