Lägesrapport

Nu var det ett tag sen det hände nått här på bloggen så det är väl på tiden att jag hör av mig. Så här ligger det till. Sofia har flyttat till stan, men förhoppningsvis kommer hon tillbaka till landet och fortsätter i så fall skriva här. Själv är jag höggravid med unge nummer två som förväntas ploppa ut i slutet av september. Vi har därför utökat vår cykelflotta med en lastcykel. Faktiskt just en sån som Sofia har. En cargobike med låda med plats för 4 barn. Vår 2-åring älskar den.
IMG_3618

Och jag har faktiskt också fått åka tillsammans med honom i lådan ibland då min make kör oss på lite kortare utflykter. Senast nu i veckan tog vi lådcykeln till sjön några kilometer bort och då hade både sonen och jag vår gummibåt som tak över lådan istället för kapell. Det är väldigt kul att åka hela familjen på en cykel. På hemvägen såg vi både räv och ett par rådjur, samt de vanliga fåren, korna och hästarna såklart.
En annan sak som är skönt med lådcykeln vi nu har är just att den har tre hjul vilket börjar kännas mer och mer nödvändigt för mig nu ju tjockare jag blir. Jag mår inget bra när jag är gravid och min balans blir sämre för varje vecka. Men på de trehjuliga cyklar vi har känner jag mig trygg. Det är faktiskt när jag cyklar som jag känner mig som mest fri nu. Det gör ont att gå, jag blir andfådd av trappor och har svårt att ta mig upp ur soffan. Men på cykeln har jag samma rörelsefrihet och fart som innan. Det är härligt. Det enda som är lite pinsamt är att varje gång jag hoppar på eller av cykeln så kommer jag åt ringklockan med magen så den låter Pling.

Kommentera

