IMG_2453
Sommarens solstänkta cykelturer på landsvägen

2014 är snart över och nu i mellandagarna drömmer i alla fall jag mig ut på nya cykeläventyr. Detta år har varit ett bra cykelår. Eftersom det har varit så milt hela året har isen och modden inte ställt till med mycket problem alls, det har ju varit barmark så gott som hela året.
Några höjdpunkter från året är den dagsturen jag fick med vår nyvalde ledamot i region Jönköpings län Erik Hugander genom Tranås kommun på hans cykelresa genom länet. Det var kul att visa honom vår kommun från cykelperspektiv och snacka infrastruktur för såväl cyklar som tåg och buss. Mycket viktiga frågor för oss lantiscyklister! En annan höjdpunkt var inköpet av ny cykel, en röd hybrid, som jag så smått i slutet av sommaren börjar glida runt på. Förhoppningsvis blir det mycket mer av den varan när vägarna är isfria igen till våren. Sen fick vi ju ärva en gammal gul tandem också, så när vi väl tar tag i att fräscha upp den så kan det hända mycket spännande här i skogen.
Men nu sitter jag här och drömmer om långturer. Kanske Sverigeleden mellan Karesuando och Ystad? Men jag ska nog börja med Vättern-Sommmenleden? Eller kanske Sommen runt, eller Torpön Runt, eller TjejVättern? Så många drömmar. Nån gång blir även de verklighet. Tills dess letar jag efter flygande tält på ebay, googlar på gourmémat tillagat på spritkök och funderar på om min rumpa verkligen passar i cykelbyxor, tveksamt.  

Kommentera

