Cykeln och bussen

Tänkte spendera helgen i Göteborg. Då fick det bli cykeln till busshållplatsen. Det är inte långt, utan 2 km väg blandat asfalt och grus. Behöver inte heller åka där det är mkt trafik, utan bara korsa väg 34. Tog lilla väskan i en cykelkorg och bagen på pakethållaren som jag säkrade med ett spännband. Det var ganska sidotungt men det funkade.

IMG_0049-5.JPG
Cykelkorgen lämnade jag på cykeln utan att låsa fast den. Känner mig ganska säker på att den kommer vara kvar när jag kommer tillbaka. När jag åkte upp för att jobba på fjällstation i februari så tog jag all packning på mountainbiken och promenerade in till Klockrike. När jag kom tillbaka i maj var cykelkorgen kvar och spännremmarna jag hade lagt däri.
Med mig i väskan har jag, som vanligt, en reflexväst och en pannlampa. Ifall det är mörkt när jag kommer tillbaka. Har inte satt på några lysen på mountainbiken ännu. Med mig i väskan har jag också massor av egenodlade grönsaker till min grönsaksälskande bror.

Kommentera

