Kanalvägen in till Borensberg

Idag cyklade jag in till Borensberg. Jag har valet att cykla på cykelgrusväg istället för bilväg nästan hela biten in till Borensberg. Nackdelen är att det är 7km enkel istället för ynka 3km. Men med trehjuliga lådcykeln så undviker jag helst 70-vägar utan vägren, så då blir det grus. Fördelen är att cykelvägen är den gamla dragvägen utmed Göta Kanal, så det är fint.
I Borensberg så lämnade jag återvinning, handlade lite mat på ICA samt diverse på järnhandeln. Det är bekvämt att kunna ha systemet med papperskassar för både mat och återvinning, och bara ställa ner det i lådcykeln.

IMG_0047.JPG
Det var extra roligt att köra med lådcykeln på återvinningscentralen, en plats gjord för bilar känns det som.
En dålig grej var att batteriet börjar bli märkbart sämre. Det är två år nu, och har numera en räckvidd på kanske 1,5 mil. Så det är precis att det räcker in till närmsta affär. Får se hur jag löser det.

Kommentera

