Mer skörd med lådcykeln

Lite tjatigt kanske, men just nu blir det mest att jag använder cykeln till att transportera skörd.

IMG_0041.JPG
Idag skördade jag 5-6 kg mangold och då fick lådcykeln ta lasten. Jag kunde köra fram den till landen, samt lastade av vid dörren. Regnskyddet fick användas eftersom bladen annars skulle blåst bort.

IMG_0039.JPG
Igår hämtade jag in diverse för att fylla kylskåpet och svalen för veckans matlagning. Fick göra tre stop med lådcykeln; landen, ett uthus samt jordkällaren.
Något annat som jag gjort tidigare är att jag cyklat till en mjölkbonde 7 km bort och köpt mjölk (”självservering” à 4-5 kr litern). Då är det viktigt med tätslutande hinkar eftersom det skvalpar en del.

Kommentera

