Sin egen cykelmeck

I stan har en alltid det enkla valet att lämna in cykeln till en cykelreparatör. Ifall den där kedjan aldrig blir fixad, hjulet fortfarande är skevt eller ifall man inte hinner med vårservicen. På landet blir det enkla valet ofta komplicerat.
Jag har två mil cykling till min närmsta cykelreparatör. Då försöker jag hellre fixa problemet själv. Men eftersom jag har begränsad erfarenhet så drar jag mig ofta för att cykelfixa, tyvärr.
IMG_0018.JPG

Då är det tur att det finns böcker med bilder i som kan hjälpa till. Som den här som jag använder.

IMG_0024.JPG

Problemet med att det är långt till närmsta plats där en kan få tag på cykeldelar kvarstår dock. Som tur är finns ju internet.

Kommentera

